Gothia Cup - Den värsta eller den bästa veckan på sommaren?

0kommentarer

Idag är det faktiskt så att Gothia Cup har dragit igång här i Göteborg. Jag var inne i stan idag och man märker verkligen att det är något som är på gång. Det är väldigt mycket mer folk i centrala Göteborg än vad det brukar vara. Igår den 15 Juli så kom alla lagen hit, men de hade inga matcher, alla matcherna drog igång idag den 16:de.
 
Jag vet inte riktigt om jag ska tycka om det eller inte. Jag tycker det är jätte roligt när det är mycket folk inne i stan och det är väldigt bra stämning tycker jag. Men oftast vid situationer som dessa så brukar det hända väldigt mycket mer tragiska saker när denna veckan är. Jag tycker det är väldigt tråkigt, samtidigt som jag tycker det är väldigt roligt när det händer lite saker här i Göteborg.
 
En sak som jag aldrig skulle göra nu när det är Gothia, det är att gå på Liseberg. Aldrig!!! Jag var på liseberg denna veckan för något år sedan och då fick jag stå i kö för att få åka en attraktion i mer än 1 timme. Jag skulle gissa att det är så på ALLA attraktionerna, och då tycker jag det är lite väl mycket folk och det är ingen ide att lägga ut de pengarna när man inte kan åka så många attraktioner.
 
Vad tycker du om Gothia Cup? undviker du centrala Göteborg eller är det helst där du vill vara under denna veckan.
 
 
Fotboll, Gothia Cup,

Kommentera

Publiceras ej